niedziela, 22 maja 2011

Rabarbarowo

Pogoda przepiękna, iście letnia. A jak lato to i rabarbar :)

Skuszona przez Dusię i jej ciasta, upiekłam i ja :)



Zapraszam na zimny kompot rabarbarowy i ciasto z rabarbarem.

CIASTO Z RABARBAREM (przepis kiedyś znaleziony w sieci i trochę przeze mnie zmodyfikowany)
-> na ciasto potrzebujemy - składniki na dużą blachę, na długość i szerokość piekarnika
* 250 g mąki - ja dałam pół na pół żytnią z pszenną
* 125 g masła
* 80 g cukru
* 1 jajko
* szczypta soli
* mały proszek do pieczenia
Wszystko razem wrzucić do miski i zagnieść ciasto. Najlepiej jak masło jest miękkie, wtedy lepiej się rozgniata na blasze.
Na ciasto układamy 1kg rabarbaru - umyty, obrany i drobno pokrojony.
Na to równo wylewamy polewę.
-> polewa
* 3 żółtka - ja dałam 4
* 120 g cukru
* opakowanie cukru waniliowego
* 250 ml kwaśnej śmietany - dałam opakowanie 330 g śmietany 18%
Tą mieszankę równomiernie polewamy ciasto.
Pieczemy w temp. 180stopni przez ok. 30 minut. (grzanie górne i dolne, środkowa półka.
W międzyczasie ubijamy na sztywno pianę z 3 białek ( u mnie z 4) ze 100 g cukru. Masę tę rozprowadzamy na cieście i pieczemy jeszcze 10 minut. Ja zmniejszyłam temp. do 160 stopni i piekłam jeszcze 15 minut.

No i smacznego :) A ciasto mniam :P

Miłego niedzielnego popołudnia :)

3 komentarze:

  1. A ja dzisiaj też miałam kompot rabarbarowy;-))) Uwielbiam rabarbar w każdej postaci i w tym roku wsadziłam go w ogrodzie podwójną ilość aby mi go nigdy nie zabrakło;-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ooooooo, jak za mną chodzi rabarbar!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. o tak! kochana załóż oddzielnego bloga kuchennego, z przyjemnoscią będę podczytywać :) ten przepis bardzo mi się spodobał, może zrobie:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :)