piątek, 18 kwietnia 2014

Wielkanocnie


Wielkanocny pacierz 
ks. Jan Twardowski
 

Nie umiem być srebrnym aniołem –
 
ni gorejącym krzakiem –
 
tyle Zmartwychwstań już przeszło –
 
a serce mam byle jakie.
 

Tyle procesji z dzwonami –
 
tyle już Alleluja –
 
a moja świętość dziurawa
 
na ćwiartce włoska się buja.
 

Wiatr gra mi na kościach mych psalmy
 
jak na koślawej fujarce -
 
żeby choć papież spojrzał
 
na mnie - przez białe swe palce.
 

Żeby choć Matka Boska
 
przez chmur zabite wciąż deski –
 
uśmiech mi Swój zesłała
 
jak ptaszka we mgle niebieskiej.
 

I wiem, gdy łzę swoją trzymam
 
jak złoty kamyk z procy –
 
zrozumie mnie mały Baranek
 
z najcichszej Wielkiej Nocy.
 

Pyszczek położy na ręku
 
sumienia wywróci podszewkę –
 
serca mojego ocali
 
czerwoną chorągiewkę.
 


*******

Zdrowych i pogodnych Świąt dla Was!

3 komentarze:

  1. Z okazji Świąt, życzę ...zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych,pełnych wiary, nadziei i miłości.
    Radosnego, wiosennego nastroju,serdecznych spotkań w gronie rodziny
    oraz wesołego Alleluja.

    Pozdrawiam ciepło i z serca-Peninia

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ten wiersz.
    Wesołych Świąt!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :)